Telefonie maakt steeds vaker deel uit van een ICT-netwerk. Logisch, want bellen via een ip-verbinding biedt naast een aanzienlijke kostenbesparing veel meer mogelijkheden dan bellen via de traditionele telefoonlijn. Denk bijvoorbeeld aan videoconferencing, het maken van koppelingen met Outlook adresboeken of andere applicaties zoals je CRM-systeem en natuurlijk de integratie van mobiel.

Trriiinnggg……

Bellen of gebeld worden is één van de basis functionaliteiten waar iedere medewerker gebruik van maakt en waar we ook van uit gaan dat deze altijd beschikbaar is. Door de ontwikkelingen van internet en IP-verkeer is er een nieuwe vorm van telefonie ontstaan.

Drechtstad Automatisering heeft bewust de keuze gemaakt voor Hosted Voice Over IP (VOIP) oplossingen. Geen lokale telefooncentrale en schaalbaarheid zijn een aantal van de voordelen. Toch is het ook van groot belang om in het enorme aanbod de eventuele nadelen te herkennen. De routering van internetverkeer is namelijk zeer complex en ondoorzichtig. Voor de kwaliteit van spraak is dit echter wel van groot belang. Vertraging is namelijk onacceptabel omdat je hiermee hapering op het gesprek gaat krijgen.

Bij de keuze van onze Hosted VOIP oplossingen werken we zeer nauw samen met RoutIT. Doordat we samen het hen de lijn aanbieden, kunnen we ook de gespreksgarantie geven. Vervolgens wordt samen bepaald welke functionaliteiten gewenst zijn en welk platform hiervoor de beste oplossingen biedt. Tot slot worden keuzes gemaakt voor toestellen en/of pc oplossingen op de werkplek.
Uiteraard wordt er als onderdeel van het project tijd gereserveerd voor opleiding en begeleiding van de gebruikers zodat ze de beleving hebben dan ze nog gewoon kunnen bellen.

Meer weten?

Laat je door Drechtstad Automatisering informeren. Bel voor een afspraak en/of een gedegen advies op basis van je situatie en behoeften via 078-630 74 41 of vul het informatie aanvraag formulier in zodat wij contact kunnen opnemen.

Meer informatie