Als ondernemer wil je bezig zijn met je eigen business en zo min mogelijk tijd en energie stoppen in ICT tools die je hierbij moeten helpen. Maar je bent je ook bewust dat juist ICT één van de pijlers is binnen het bedrijfsproces die bijdraagt aan groei en efficiency. Een vertrouwde en heldere samenwerking met een partner volgens jouw wensen is dan de eerste stap.

Communicatie:

Servicedesk diensten kunnen in principe organisatorisch zijn of technisch. Wanneer er gebeld wordt naar de servicedesk van DA dan wordt er bepaald welk type vraag er gesteld is.

In geval van een planning of agenda vraag wordt het gesprek afgehandeld door de organisatorische service desk.

In geval van een technisch probleem wordt het gesprek geplaatst in het dashboard en opgepakt door de technische Service Desk medewerkers.

Drechtstad Automatisering beschikt ook over de MyDA tool, welke de mogelijkheid biedt voor de klant om via een eigen dashboard een probleem te melden. Dit dashboard wordt ook door de Service Desk gemonitord.

Dienstverlening:

Dienstverlening van de Service Desk omvat o.a.:

  • het aannemen en oplossen van storingen
  • incidenten registratie (bijv. aanvragen nieuwe wachtwoorden)
  • bewaking van diensten
  • monitoring van systemen op afstand

Drechtstad Automatisering heeft een eigen systeem ontwikkeld waarin de diverse typen meldingen ingevoerd worden, zodat deze op een overzichtelijke manier verwerkt kunnen worden.

Mogelijkheden:

Er bestaat een ruime keuze aan supportmogelijkheden. De meest uitgebreide vorm is een Full Service contract waarbij er een response binnen 1 uur verwacht kan worden. Door o.a. op afstand overnemen van het beeldscherm wordt het probleem direct aangepakt. Hiervoor wordt de monitoringtool Kaseya gebruikt.

Bij het Full Service contract wordt ook MyGlue meegeleverd die inzage geeft in de technische status van de afgenomen diensten.

Indien een probleem buiten de capaciteiten valt van de Service Desk wordt deze ingepland naar de engineers.